مذاکرات ایران با غول های نفتی اروپا در حاشیه نشست اوپک

به گزارش ایپتن، وزیر نفت ایران در حاشیه برگزاری نشست 168 اوپک با مدیران ارشد شرکت های لوک اویل روسیه، توتال فرانسه، او ام وی اتریش و انی ایتالیا ملاقات و گفت و گو کرد.

مذاکرات ایران با غول های نفتی اروپا در حاشیه نشست اوپک

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در حاشیه برگزاری یکصد و شصت و هشتمین نشست اوپک مدیران ارشد و روسای شرکت های لوک اویل روسیه، توتال فرانسه، OMV اتریش و انی ایتالیا ملاقات و تبادل نظر کرد.

بر این اساس وزیر نفت ایران با راینر سیله، رئیس شرکت OMV اتریش، آنتونی لاو، مدیر بخش بالادستی انی ایتالیا، وحید علی اکبروف، مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه و دو مقام ارشد شرکت توتال فرانسه در وین ملاقات و گفت و گوهای جداگانه ای داشته است.

راینر سیله، رئیس شرکت OMV اتریش پس از گفت و گو با وزیر نفت ایران با اشاره به پیشرفت مطلوب مذاکرات نفتی با ایران، گفت: هم اکنون چارچوب همکاری ها مشخص شده و به محض لغو تحریم ها فعالیت های این شرکت اتریشی در صنایع نفت و گاز ایران از سر گرفته خواهد شد.

آنتونی لاو، مدیر بخش بالادستی انی ایتالیا هم با اظهارخوشنودی از پیشرفت مذاکرات نفتی ایران و انی از سرگیری فعالیت های این شرکت ایتالیایی در صنعت نفت ایران را مشروط به لغو تحریم ها اعلام نموده است.

مذاکرات نفتی ایران با این چهار شرکت بزرگ نفتی اروپایی در حالی در وین صورت گرفته است که هفته گذشته رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت هم ملاقات و گفت و گوهای دو جانبه ای با استفان میشل، مدیرخاورمیانه و شمال آفریقای شرکت توتال فرانسه و مدیران ارشد پتروناس مالزی، سوکار جمهوری آذربایجان و لوک اویل روسیه در تهران انجام داده بود.

در طول چند ماه گذشته تا به امروز، شرکت های بزرگ نفتی خواهان همکاری با صنعت نفت و گاز ایران در دوران پسا تحریم شده و حتی شرکت انی ایتالیا به منظور توسعه فاز سوم میدان نفتی دارخوین و شرکت OMV اتریش برای توسعه فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی چشمه خوش و لوک اویل روسیه برای توسعه میدان نفتی آذر و چنگوله اظهار تمایل نموده اند.

علاوه بر این اخیرا ایخال عبدالرحمان، نماینده شرکت پتروناس مالزی از آمادگی به منظور از سرگیری واردات روزانه 50 تا 60 هزار بشکه نفت از ایران در صورت لغو تحریم ها اطلاع داد و گفت: دور جدید فعالیت ها بین پتروناس و شرکت ملی نفت ایران شروع می گردد.

در همین حال مدیرعامل شرکت ملی نفت مناطق مرکزی ایران هم اخیرا درباره شروع همکاری ها بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پتروناس مالزی، گفته است: صنعت نفت صنعتی است که مرتب باید به فکر بهبود خود باشد؛ در این راستا شرکت پتروناس مالزی را به عنوان هدف 1404 شرکت نفت مناطق مرکزی الگو قرار دادیم تا بر آن اساس سیستم نفت مرکزی را ارتقا دهیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 662

به "مذاکرات ایران با غول های نفتی اروپا در حاشیه نشست اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات ایران با غول های نفتی اروپا در حاشیه نشست اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید