غلامی: کرونا جوانان را به حرکت واداشت ، صنعتگران و دستگاه های اجرایی احتیاج های خود به فناوری را اعلام نمایند

به گزارش ایپتن، وزیر علوم گفت: در شرایط فعلی که کشور نیازمند توسعه علمی، مالی، فناوری و حل چالش های مختلف است باید عرصه را برای نقش آفرینی جوانان فراهم کنیم و به جوانان در فائق آمدن به چالش ها تردید نداشته باشیم.

غلامی: کرونا جوانان را به حرکت واداشت ، صنعتگران و دستگاه های اجرایی احتیاج های خود به فناوری را اعلام نمایند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه چالش ملی کرونا که به صورت مجازی برگزار گردید خطاب به شرکت نمایندگان در این چالش گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز هر گاه کشور با مسائل طبیعی و غیرطبیعی روبرو شده ما با هم فکری آحاد جامعه توانسته ایم بر مسائل فائق بیاییم و در راستای پیشبرد اهداف انقلاب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه چالش ملی کرونا به عنوان چالشی که توانسته جوانان را به حرکت وادارد اقدام ارزشمندی است توضیح داد: هر گاه جوانان را در کنار صاحب نظران و افراد با تجربه قرار داده ایم در پیشبرد امور پیروز بوده ایم چون جوانان با توجه به شجاعت، تازگی روح و جسم خود و پویایی توانسته اند توفیقات را در عرصه های مختلف رقم بزنند با این وجود در شرایط فعلی که کشور نیازمند توسعه علمی، مالی، فناوری و حل چالش های مختلف است باید عرصه را برای نقش آفرینی جوانان فراهم کنیم و به جوانان در فائق آمدن به چالش ها تردید نداشته باشیم.

غلامی توضیح داد: تجربه 15 سال اخیر کشور نشان می دهد که جوانان نقش بسزایی در تبدیل دانش به فناوری و بردن فناوری به صحنه فراوری داشته اند به گونه ای که در 6 هزار شرکت دانش بنیانی که در کشور فعالیت می نمایند غیر از هسته مرکزی این شرکت ها که چند استاد هستند بقیه نیروها را جوانان تشکیل می دهند.

وزیر علوم توضیح داد: انتظار نانوشته ای که در جامعه وجود دارد این است که ما خیلی اوقات منتظر می مانیم که خیلی از کارها توسط نهادهای دولتی انجام شوند و این در حالی است که اگر بخش دولتی بستر را فراهم کند مردم و جوانان به ویژه در حوزه دانش بنیان می توانند پیروز تر عمل نمایند و لذا در مقابله با ویروس کرونا نیز باید این عرصه را باز کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد تحولات علمی درسطح جهان هستیم و کشورمان نیز توانسته صندلی علمی خود را در جهان حفظ کند و حتی بنا بر گزارشی یک پله نیز صعود نموده ایم اضافه نمود: میز تقاضا در وزارت علوم ایجاد شده و صنعتگران و دستگاه های اجرایی می توانند نیازهای خود به فناوری را از این طریق به ما اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1130

به "غلامی: کرونا جوانان را به حرکت واداشت ، صنعتگران و دستگاه های اجرایی احتیاج های خود به فناوری را اعلام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: کرونا جوانان را به حرکت واداشت ، صنعتگران و دستگاه های اجرایی احتیاج های خود به فناوری را اعلام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید