سفارت ایران در پاریس: اعلام ابتلا به کرونا از سوی مقامات ایرانی نماد بارزی از شفافیت ایران است

به گزارش ایپتن، سفارت ایران در پاریس اعلام ابتلا به ویروس کرونا از سوی مقامات ایرانی را نماد بارزی از حقیقت گویی و شفافیت از سوی جمهوری اسلامی برشمرد و بر کوشش همه کشورها برای همکاری دسته جمعی به منظور کنترل این ویروس تأکید کرد.

سفارت ایران در پاریس: اعلام ابتلا به کرونا از سوی مقامات ایرانی نماد بارزی از شفافیت ایران است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در اطلاعیه ای به تشریح اقدامات دولت ایران برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: متعاقب شیوع ویروس کرونا در چین، جمهوری اسلامی ایران وفق وظایف بین المللی خود اقدامات لازم اولیه برای آنالیز راهکارهای مقابله با همه گیری این بیماری را در دستورکار خود قرار داد. از تاریخ اول بهمن 1398 ستاد کنترل کرونا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شده و به همین دلیل، جلسات منظم روزانه در آن وزرات تشکیل و آخرین شرایط این اپیدمی آنالیز و در ساعت مشخصی برای عموم اطلاع رسانی می گردد.

این اطلاعیه می افزاید: اولین مورد ابتلاء به ویروس کووید-19 در ایران در تاریخ 30 بهمن 1398 در شهر قم مورد شناسایی نهاده شد. علیرغم آنکه کشور در آستانه برگزاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی قرار داشت، موضوع بدون هیچگونه ملاحظه کاری به صورت شفاف و به منظور هشدار عمومی و در راستای حفظ سلامت عمومی و پیروی از مقررات بین المللی بهداشت اطلاع رسانی شد. باید توجه داشت که طبق استاندارهای دنیای مرجع اعلام آمار در خصوص ویروس کرونا، فقط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش فارس، این اطلاعیه خاطرنشان می نماید: جمهوری اسلامی ایران با وقوف به مسئولیت خود، تمامی اطلاعات لازم را به صورت شفاف در اختیار نهادهای بین المللی مربوطه قرار داده است. ایران همچنین از مدیران و کارشناسان سازمان دنیای بهداشت دعوت به عمل آورده است تا از امکانات بهداشتی و ظرفیت درمانی کشور بازدید نموده و مشاوره های لازم و تجربیات سایر کشورها را در جهت مبارزه با این ویروس در اختیار ایران قرار دهند.

در این اطلاعیه آمده است: اعلام ابتلاء به ویروس کرونا از سوی مقامات ایران می تواند نماد بارزی از حقیقت گویی و شفافیت از سوی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع این بیماری باشد. در ضمن ایران بر اساس مسئولیتی که در چارچوب مقررات بین المللی بهداشت بر عهده کشورها نهاده، نسبت به همرسانی بهنگام اطلاعات خود به کشورهای دیگر اقدام نموده و انتظار دارد سایر کشورها نیز با عمل به تعهدات خود به اجرای جمعی مقررات بهداشتی و یاری رساندن به بیماران یاری نمایند.

این اطلاعیه می افزاید: ویروس کرونا نشان داد تحریم های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران که در قالب سیاست فشار حداکثری وضع شده اند، تهدیدی برای بهداشت بین المللی نیز محسوب می شوند. با توجه به اینکه اپیدمی ویروس کرونا موضوعی در ابعاد دنیای است ضرورت ایجاب می نماید تا کلیه کشورها با مساعی و هم افزایی و همکاری دسته جمعی در جهت کنترل این اپیدمی برآیند.

در خاتمه این اطلاعیه آمده است: در این راستا سفیر جمهوری اسلامی ایران به وسیله تماس با ارگان های ذیربط در فرانسه و ارسال نامه های جداگانه به بعضی از وزرای این کشور، ضمن تشریح آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران و چگونگی مقابله جدی و همگانی با آن، بر تعامل و همکاری جمعی برای مقابله با این معضل امروز دنیا به خصوص مساعدت و همکاری بین ایران و فرانسه، تاکید نمود.

به گزارش فارس، سفارت ایران در پاریس روز گذشته نهم اسفند ماه نیز با اعلام شماره تماسی، آمادگی خود را برای ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات و در صورت امکان مساعدت به هموطنان ایرانی در پی شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 786

به "سفارت ایران در پاریس: اعلام ابتلا به کرونا از سوی مقامات ایرانی نماد بارزی از شفافیت ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران در پاریس: اعلام ابتلا به کرونا از سوی مقامات ایرانی نماد بارزی از شفافیت ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید