سازمان ملل خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا در برابر معترضان شد

به گزارش ایپتن، سازمان ملل متحد روز جمعه از ایالات متحده آمریکا بابت توسل به زور غیرمتناسب در برابر معترضان انتقاد کرد.

سازمان ملل خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا در برابر معترضان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه گفت پلیس و نیرو های امنیتی نباید از زور غیرمتناسب در برابر معترضان و روزنامه نگاران استفاده کرده و آن ها را دستگیر کنند.

اظهارات لیز تروسل، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در شرایطی مطرح شده که مأموران پلیس فدرال آمریکا برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در شهر پورتلند از گاز اشک آور استفاده کردند.

در همین حال، اعزام نیرو های پلیس فدرال و اقدامات آن ها برای سرکوب اعتراضات با انتقاد های گسترده همراه شده است.

هفته نامه نیشن اخیراً گزارش داده مأموران پلیس های فدرال در شهر پورتلند در ایالت اورگن با استفاده از خودرو هایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت زنی کرده و معترضان را دستگیر می کنند.

روایت های افراد و ویدئو های منتشرشده در فضای مجازی نشان می دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آن ها را دستگیر می کنند.

لیز تروسل گفت: گزارش ها حاکی است تظاهرات کنندگان توسط مأموران ناشناس پلیس دستگیر شده اند. این موجب نگرانی است، چون افرادی که بازداشت می شوند را از حمایت قانون محروم می کند و ممکن است باعث بازداشت های خودسرانه و سایر تخلف های حقوق بشری شوند.

او افزود: مسئولان باید اطمینان حاصل کنند که نیرو های امنیتی فدرال و محلی که در اماکن مستقر می شوند کاملاً و به روشنی قابل تمیز هستند و تنها در مواقعی که ضروری است از زور متناسب استفاده می کنند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داده تظاهرات های سراسری در آمریکا تقریباً 2 ماه بعد از قتل نژادپرستانه جورج فلوید کماکان ادامه دارند.

شبکه خبری سی ان ان نوشته شهر پورتلند در ایالت اورگن این روز ها به کانونی جدید برای تظاهرات هایی تبدیل شده که بعد از قتل جورج فلوید آغاز شده اند.

سی ان ان نوشته در هفته جاری تظاهرات کنندگان در شیکاگو نزدیک منزل شهردار تجمع کرده اند. تظاهرات کنندگان در این تجمعات پلیس را به استفاده از زور مفرط متهم کردند.

در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا تظاهرات کنندگان تقریباً هر چهارشنبه تظاهرات برگزار می کنند. یکی از خواسته های معترضان برکناری جکی لیسی، دادستان دادگاه منطقه ای این شهر است. معترضان می گویند لیسی با آنکه سیاه پوست است تمایلی برای تعقیب قضائی نیرو های پلیس ندارد.

در نیویورک پلیس روز گذشته (چهارشنبه) به سمت تظاهرات کنندگان حمله ور شد و آن ها را متفرق کرد. معترضان شعار هایی برای قطع بودجه پلیس سر داده اند.

بسیاری از شهر های آمریکا از 25 ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه جورج فلوید صحنه اعتراض هایی بوده اند که با برخورد های خشونت آمیز پلیس روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1127

به "سازمان ملل خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا در برابر معترضان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا در برابر معترضان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید