رایزنی امروز تروئیکای اروپا درباره برجام

به گزارش ایپتن، وزیران امورخارجه تروئیکای اروپا قرار است امروز درباره توافق هسته ای بحث و رایزنی نمایند.

رایزنی امروز تروئیکای اروپا درباره برجام

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که وزیران امورخارجه انگلیس، فرانسه و آلمان(تروئیکای اروپا) قرار است امروز (سه شنبه) درباره موضع خود درخصوص توافق هسته ای با ایران بحث و گفت وگو نمایند.

این رایزنی ها در حالی انجام می گردد که وزیران امورخارجه تمامی کشورهای اتحادیه اروپا قرار است روز آدینه یک نشست برگزار نمایند.

به گفته این سخنگو، وزیران تروئیکای اروپا امروز همچنین در جلسه ای دیگر با حضور همتای ایتالیایی خود درباره لیبی رایزنی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران یک شنبه شب در بیانیه ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را گفت. ازین رو، ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

تروئیکای اروپا پس از اعلام تصمیم ایران نیز بدون اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و قصور خود در جبران بازگشت تحریم ها علیه کشورمان در بیانیه ای مشترک با طرح ادعای واهی انجام اقدامات خشونت آمیز توسط ایران خواهان پرهیز از این اقدامات و خواهان از سر گرفته شدن رعایت مفاد گنجانده شده در توافق هسته ای سال 2015 با قدرت های جهانی شدند.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به گام پنجم ایران در کاهش تعهدات برجامی تاکید نمود که این اقدام در چارچوب برجام برداشته شده است.

محمد جواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: به عنوان پنجمین و آخرین گام جبرانی ذیل پاراگراف 36 برجام، از این پس، تعداد سانتریفیوژها هیچ محدودیتی نخواهد داشت. این گام در چارچوب برجام است و همه پنج گام در صورت اجرای موثر تعهدات متقابل، برگشت پذیر است. همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 663

به "رایزنی امروز تروئیکای اروپا درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی امروز تروئیکای اروپا درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید