رئیس کمیسون سیاست داخلی مجلس آلمان از سمت خود استعفا داد

به گزارش ایپتن، خبرنگاران: رئیس کمیسیون سیاست داخلی مجلس آلمان در اعتراض به تصمیم دولت برای آغاز مذاکرات به منظور اعطای بسته نجات سومی به یونان از سمت خود استعفا داد.

رئیس کمیسون سیاست داخلی مجلس آلمان از سمت خود استعفا داد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، وولفگانگ بوزباخ، از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی آلمان که رئیس کمیسیون داخلی مجلس این کشور نیز هست در اعتراض به تصمیم مرکل برای پذیرش بسته نجات سوم به یونان از سمت خود استعفا داد.

به نوشته این روزنامه آلمانی، بوزباخ نمی خواهد از سیاست دولت آلمان در بحران یونان حمایت کند و از این رو از ریاست کمیسیون داخلی مجلس آلمان استعفا داد. وی این خبر را روز پنج شنبه اظهار داشت. وی همچنین گفت که درباره نامزدی مجدد برای مجلس آلمان در سال 2017 بعدا تصمیم گیری خواهد نمود.

بوزباخ اظهار داشت که نمی تواند و نمی خواهد در راستا قبول یک بسته نجات سوم برای یونان با دولت آلمان همراه گردد.

وی در این باره گفت: شرایط نمی تواند به این شکلی که در ماه های اخیر بود ادامه پیدا کند. بنابراین من از مسئولیت خود به عنوان رئیس کمیسیون داخلی مجلس آلمان کناره گیری می کنم.

بوزباخ در گذشته چندین بار اعلام نموده بود که در صورت یک رای گیری مجدد درباره اعطای بسته نجات سوم به یونان این مسئله با عواقب مسئولیتی برای وی همراه خواهد بود. مجلس آلمان آدینه گذشته با رای اکثریت با آغاز مذاکرات برای یک بسته یاریی میلیاردی سوم به یونان موافقت کرد. البته 65 نماینده اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان که بوزباخ هم جزو آن ها بود با این تصمیم مخالفت کردند.

مجلس یونان نیز با 230 رای موافق در برابر 63 رای مخالف دور دوم سیاست های ریاضتی را تصویب کرد تا راستا لازم برای دریافت بسته نجات سوم مالی به این کشور هموار گردد.

مجلس یونان هفته گذشته نیز سیاست های ریاضتی دیگری از جمله افزایش مالیات ها و کاهش مستمری ها را تصویب نموده بود. الکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان فشار زیادی را به مجلس وارد آورده تا سیاست های ریاضتی جدید را تصویب کند ولی تعداد زیادی از اعضای حزب سیریزا به شدت از سیاست های ریاضتی انتقاد نموده اند.

رهبران اروپایی هفته گذشته به اتفاق آرا با طرح نجات مالی 3ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که به ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 997

به "رئیس کمیسون سیاست داخلی مجلس آلمان از سمت خود استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسون سیاست داخلی مجلس آلمان از سمت خود استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید