خبرنگاران پوتین بر ضرورت توقف فوری خصومت ها در قره باغ تاکید نمود

به گزارش ایپتن، مسکو - خبرنگاران - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بر ضرورت توقف فوری درگیری ها در منطقه قره باغ تاکید نمود.

خبرنگاران پوتین بر ضرورت توقف فوری خصومت ها در قره باغ تاکید نمود

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شیب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز آدینه در بیانیه ای گفت: در گفت وگوی تلفنی امروز پوتین و پاشینیان به گفتگو در مورد اوضاع منطقه مناقشه ادامه داده و در رابطه با اطلاعات بدست آمده مبنی بر شرکت جنگجویان از منطقه خاورمیانه در مناقشه قره باغ ابراز نگرانی جدی کردند.

پوتین بار دیگر بر ضرورت توقف فوری جنگ و از سرگیری کوشش های سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه در راستای بیانیه روز گذشته سران گروه مینسک شامل روسای جمهوری روسیه، فرانسه و آمریکا تاکید نمود.

دو طرف توافق کردند به تماس با یکدیگر در فرمت های مختلف ادامه دهند.

ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و امانوئل مکرون روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی تاکید نمودند که به عنوان روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، قاطعانه تشدید خشونت ها در قره باغ را محکوم می نمایند.

پیش از این پوتین و مکرون روسای جمهوری روسیه، فرانسه در گفت وگوی تلفنی در مورد مناقشه مسلحانه طرف های درگیر در قره باغ گفتگو نموده و دو طرف بر حل و فصل این مناقشه از راه های سیاسی-دیپلماتیک تاکید نمودند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین دیروز (پنجشنبه) در بیانیه ای گفت: گفت وگوی تلفنی پوتین و مکرون به ابتکار طرف فرانسوی صورت گرفت و در آن دو طرف درخصوص تشدید اوضاع در منطقه قره باغ گفتگو کردند.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه از ادامه اقدامات نظامی گسترده در قره باغ ابراز نگرانی نموده و از طرف های درگیر مناقشه خواستند تا آتش بس فوری و کامل برقرار نموده و برای برطرف تنش ها در این منطقه کوشش نمایند.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع نماینده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعنماینده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای خاتمه دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و خاتمه با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1163

به "خبرنگاران پوتین بر ضرورت توقف فوری خصومت ها در قره باغ تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین بر ضرورت توقف فوری خصومت ها در قره باغ تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید