خبرنگاران نظام ارجاع بیمه سلامت برای بیماران خاص ایلام حذف شد

به گزارش ایپتن، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: نظام ارجاع برای بیماران خاص این استان با هدف کاهش مسائل این افراد به عنوان اقدامات حمایتی بیمه سلامت حذف شد.

خبرنگاران نظام ارجاع بیمه سلامت برای بیماران خاص ایلام حذف شد

به گزارش خبرنگاران، نورالدین رحیمی روز چهارشنبه در رزمایش سایبری بیمه سلامت طرح پوشش بیمه سلامت رایگان، پوشش بیمه ای اقشار کم درآمد مانند زندانیان و خانواده آنان، مددجویان کمیته امداد و اتباع بیگانه را از اقدامات عمومی حمایتی بیمه سلامت برای آحاد هموطنان بیان کرد و اضافه نمود: شروع استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی ـ دانشگاهی و حذف استفاده از دفترچه در موارد بستری ، ارزیابی وسع متقاضیان بیمه در شهرها و روستاها جهت برخورداری بیمه شوندگان از یارانه حق بیمه، جلوگیری از ایجاد هم پوشانی های بیمه ای جدید بصورت مکانیزه و معین تکلیف هم پوشانی های موجود و احراز هویت بیمه شدگان به صورت مکانیزه به وسیله استعلام از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال از دیگر اقدامات تاثیرگذار این سازمان بوده است.

وی به پوشش حمایتی این سازمان برای گروه ها و بیماران خاص اشاره نمود و گفت: پوشش بیمه ای بدون پرداخت حق بیمه، حذف نظام ارجاع برای این گروه از بیمه شدگان در صندوق روستائیان، حذف دوره انتظار برای دریافت دفترچه بیمه المثنی از بدو تاسیس سازمان و پوشش بیمه ای رایگان بدون انجام ارزیابی وسع از شروع سال 98 از اقداماتی است که برای این گروه صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی، تجمیع اطلاعات بیمه شدگان جهت ارائه خدمات بصورت الکترونیکی، عملیاتی کردن ارزیابی وسع، حذف هم پوشانی های بیمه ای سازمان با سایر سازمان های بیمه گر پایه، کنترل مکانیزه هم پوشانی های بیمه ای، ارتباط مکانیزه با سازمان ثبت احوال جهت اعمال کنترل های هویتی و برقراری امکان ثبت نام اینترنتی برای فاقدان پوشش را از جمله فعالیت های نوآورانه، مبتکرانه و توسعه ای این سازمان بیان کرد.

رحیمی به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت در کشور اشاره نمود و یادآور شد: سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، 22 درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشد که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهنده خدمات درمانی داشته است.

وی افزود: مجموع بدهی بیمه سلامت کشور در سال 98 به بیمارستان های دانشگاهی حدود سه ماه است، مطالبات داروخانه ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا خاتمه بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام تاکید نمود: اتفاق خوبی که در سال گذشته اتفاق افتاده این است که مطالبات سال 97 بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شد و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال به جامانده که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه هاست و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

رحیمی گفت: بودجه مصوب هیات دولت برای سال جاری در حدود 135 هزار میلیارد ریال است که باید تا به امروز 45 هزار میلیارد ریال بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شد اما تنها 28 هزار و 700 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی گفت: هزینه بستری ها سال 97 نسبت به سال 96 حدود هشت درصد کاهش یافته و توانسته ایم زیان انباشته را به میزان 50 درصد کاهش بدهیم.

رحیمی اضافه نمود: در حال حاضر 100 درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه 99 و 70 درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیر دولتی دانشگاهی مطالبات داروخانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک ها تا خاتمه خردادماه ماه تسویه شده است.

حوزه اینترنت از اینترانت باید تفکیک گردد

مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه بسیار حائز اهمیت است و بار اصلی آگاهی بخشی، اطمینان بخشی و گزارش عملکرد دولت و نظام در حوزه های مختلف بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

فهد کمالوندی با بیان اینکه قرارگاه پدافند سایبری در استان در ذیل پدافند غیرعامل استان ایلام تشکیل شده است، توضیح داد: رسالت این قرارگاه دفاع از سرمایه های سایبری استان، آنالیز تهدیدات و چالش های مرتبط فضای سایبری، همچنین اتخاذ تدابیر مقابله با خطرات و حوادث سایبری و در نهایت پایداری شبکه سایبری است.

وی با اشاره به اینکه این اهداف و دستاوردها در قالب رزمایش های سایبری حاصل می گردد، گفت: برگزاری رزمایش های سایبری به دستگاه های اجرایی در امر مصون سازی و دفاع از فضای سایبری مرتبط به حوزه های فعالیت های خود در فضا و بستر اینترنت بسیار یاری می نماید.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام با بیان اینکه روزانه کشور در معرض حوادث سایبری قرار می گیرد، یادآور شد: کشور ایران اسلامی دارای چهارمین ارتش سایبری در جهان است و کوشش بر این است با توجه خصومت دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، مصونیت فضای سایبری در کشور ارتقاء یابد.

کمالوندی با تاکید بر اینکه متاسفانه کمیته امنیت فناوری در دستگاه های اجرایی به ریاست مدیران دستگاه های اجرایی به صورت مطلوب برگزار نمی گردد، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید بیش از گذشته به بحث تهدیدات حوزه سایبری اهمیت داده و مراقبت ها و دقت لازم را انجام دهند.

389 هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند و 226 مرکز و موسسه طرف قرارداد و 21 دفتر پیشخوان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1188

به "خبرنگاران نظام ارجاع بیمه سلامت برای بیماران خاص ایلام حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظام ارجاع بیمه سلامت برای بیماران خاص ایلام حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید