خبرنگاران طرح جامع گردشگری احتیاج مهم شرایط امروز دریاچه ارومیه است

به گزارش ایپتن، ارومیه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تدوین طرح جامع گردشگری دریاچه ارومیه در راستای بهره برداری کامل از ظرفیت این نعمت خدادادی، بسیار لازم است.

خبرنگاران طرح جامع گردشگری احتیاج مهم شرایط امروز دریاچه ارومیه است

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

آیدین رحمانی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی زیرساخت های سواحل دریاچه ارومیه که با هدف رونق گردشگری در ساحل این دریاچه برگزار گردید، با اشاره به اینکه نگین آبی آذربایجان به عنوان یکی از عظیمترین نعمت های خداوند در منطقه می تواند به یکی از قطب های عظیم گردشگری در کشور تبدیل گردد، اضافه کرد: در سال های اخیر با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و اجرای بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان پروژه و همچنین بارش های مناسب، دریاچه ارومیه به سمت احیا حرکت نموده و بخش زیادی از این راستا نیز پیموده شده است.

وی ادامه داد: با فرایند فعلی بارش ها انتظارمی رود به زودی شاهد افزایش کامل آب دریاچه ارومیه و رسیدن آب آن به تراز آبی قبلی و قبل از خشک شدن باشیم.

وی گفت: برای بهره برداری کامل از قابلیت های دریاچه ارومیه و کسب ثروت و ایجاد فرصت های جدید اشتغال در این منطقه، به دور از طرح های کوچک و زود گذر، طرح جامع گرشگری باید در اسرع وقت توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی تدوین گردد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح پیوست های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای بهره برداری از سواحل دریاچه در ایام پساکرونا و نوروز 1400 ضروری است تا دستگاهها وارد عرصه شوند.

جلیل جباری گفت: ظرفیت موجود در دریاچه ارومیه برای رونق گردشگری و بهبود شرایط کسب و کار در استان و توسعه مالی می تواتد مفید و موثر باشد.

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه در آستانه رسیدن به 1272 متر بوده که رقمی قابل توجه است.

حجم آب این دریاچه نیز از پنج میلیارد مترمکعب فراتر رفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1004

به "خبرنگاران طرح جامع گردشگری احتیاج مهم شرایط امروز دریاچه ارومیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح جامع گردشگری احتیاج مهم شرایط امروز دریاچه ارومیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید