خبرنگاران رسانه ها در بحران کرونا نقش یک پزشک بر بالین بیمار را داشتند

به گزارش ایپتن، تهران- خبرنگاران- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه اهالی رسانه دغدغه محور، دو موضوع مهم اطلاع رسانی و آگاهی رسانی را پیرامون بیماری کرونا پیگیری کردند گفت: رسانه ها در این بحران نقش یک پزشک بربالین بیمار را داشتند و با آگاهی رسانی و اطلاع رسانی جامعه را هشیار کردند و هرجا لازم بود به میدان آمدند.

خبرنگاران رسانه ها در بحران کرونا نقش یک پزشک بر بالین بیمار را داشتند

به گزارش خبرنگاران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد خُدادی در جمع اعضای شورای سردبیری روزنامه ایران درباره نقش رسانه ها در بحران کرونا، با اشاره به اینکه جریان رسانه ای ما جریانی است که در خط مقدم هر بحران فارغ از مسائل متعدد قرار گرفته است، اضافه نمود: به خاطر ندارم که در هیچ بحرانی، رسانه ای به خاطر منافع خود از میدان عقب نشینی نموده باشد. خروجی آن را هم در همین بحران کرونا شاهد بودیم.

وی بابیان اینکه اهالی رسانه دغدغه محور، دو موضوع مهم اطلاع رسانی و آگاهی رسانی را پیرامون بیماری کرونا پیگیری کردند گفت: رسانه ها در این بحران نقش یک پزشک بربالین بیمار را داشتند و با آگاهی رسانی و اطلاع رسانی جامعه را هشیار کردند و هرجا لازم بود به میدان آمدند.

تجلیل از جامعه پزشکی، اعلام دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و اعلام زوایا و خطرات بیماری کرونا از جمله اقدامات رسانه ها از نظر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بود.

وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از خبرنگاران و رسانه ها در ایام شیوع کرونا گفت: حمایت ما از رسانه ها محتوایی است؛ نه کمی.

خُدادی گفت: به لحاظ کمی بالاترین توسعه را در تعداد و کثرت رسانه ها داشتیم و محدودیتی در این مورد وجود نداشت و ندارد.

معاون مطبوعاتی اضافه نمود: یارانه ای که هر سال به نشریات اختصاص پیدا نموده، نشان از حمایت هایی است که از فعالیت رسانه ها شده است. از طرفی توسعه مراکز آموزش عالی در زمینه روزنامه نگاری هم یکی از حمایت ها و اقدامات دولت بود.

وی در عین حال با ذکر آمار و ارقام مختلف اذعان کرد که مدیریت تخصیص کاغذ و ملزومات چاپی به رسانه ها با حداقل خروج ارز و بیشترین بهره مندی رسانه ها و برقراری عدالت اجرا شده است.

خُدادی در بخشی دیگر از صحبت های خود با ارزیابی عملکرد روزنامه ایران، این عملکرد را مثبت؛ روبه جلو، دارای خلاقیت و نوآوری، سوژه محور در محتوا، همراه دولت و یاور مردم خواند.

وی گفت: روزنامه ایران دستاوردها و اقدامات دولت را تبیین نموده و مُبلّغ صرف نبوده و هر جا هم توانسته به دولت راه حل ارائه نموده است.

خُدادی حضور روزنامه ایران در فضای مجازی و تولیدات چندرسانه ای و ویدئوژورنالیسم را اقدامی مهم و قابل توجه و ضروری دانست و تاکید نمود که باید این راستا با قوت ادامه یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1250

به "خبرنگاران رسانه ها در بحران کرونا نقش یک پزشک بر بالین بیمار را داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه ها در بحران کرونا نقش یک پزشک بر بالین بیمار را داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید