خبرنگاران دولت افغانستان هیأت مذاکره کننده با طالبان را مشخص کرد

به گزارش ایپتن، کابل - خبرنگاران - دولت افغانستان فهرستی 20 نفری را به ریاست محمدمعصوم استانکزی منتشر نموده است که قرار است فقط اعضای آن مذاکرات بین الافغانی با گروه طالبان را پیش ببرند.

خبرنگاران دولت افغانستان هیأت مذاکره کننده با طالبان را مشخص کرد

دولت افغانستان چهارشنبه شب با معین این فهرست گفت که این تیم که رهبری آنرا استانکزی رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان به عهده دارد شامل نمایندگان دولت، زنان، احزاب سیاسی، علما، جوانان و جامعه مدنی می گردد.

در این لیست اسامی افرادی چون: امین احمدی، ضرار احمدمقبل، محمد ناطقی، حفیظ منصور، عبدالهادی ارغندیوال، باتور دوستم، خالد نور، نادر نادری، عبدالمتین بیگ، غیرت بهیر، حبیبه سرابی، زکیه وردک، زینب موحد، شریفه زرمتی، ایوب انصاری، رسول طالب، کلیم الله نقیبی، عنایت الله بلیغ و شهلا فرید می گردد.

هرچند این فهرست به تایید مشاوران و بعضی افراد دولتی مهم رسیده است، اما وزارت تازه تأسیس دولت در امور صلح افغانستان که در رأس آن سلام رحیمی قرار گرفته است، این فهرست را رد نموده است.

این درحالی است که تیم دولت فراگیر به رهبری عبدالله عبدالله تا به امروز در این باره واکنش نشان نداده است.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر بتازگی گفته است که دو نشست از راه دور به وسیله ویدئو کنفرانس بین آمریکا، طالبان، صلیب سرخ و دولت افغانستان برگزار شده است که در آن توافق شد که زندانیان طالبان از 31 ماه مارس براساس لیست طالبان از زندان بگرام شروع شوند.

در واقع این فرایند مطلوب آمریکایی ها است چرا که مایک پمپئو، وزیر خارجه آن کشور در آخرین سفری که به کابل داشت فقط این فرایند را پیگیری می کرد و حتی رهبران دولت افغانستان را متهم نموده بود که رفتاری را در پیش گرفته اند که با منافع ملی آمریکا در تضاد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 903

به "خبرنگاران دولت افغانستان هیأت مذاکره کننده با طالبان را مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت افغانستان هیأت مذاکره کننده با طالبان را مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید