خبرنگاران اتحادیه اروپا از تصمیم ترکیه برای لغو محدودیت های ورود مهاجران متعجب نیست

به گزارش ایپتن، تهران- خبرنگاران- وزیر امورخارجه لوکزامبورگ روز آدینه گفت: بیانیه ترکیه مبنی بر اینکه دیگر حاضر به محدود کردن ورود پناهجویان به اروپا نیست، با توجه به مسائل موجود در منطقه برای اتحادیه اروپا تعجب آور نیست.

خبرنگاران اتحادیه اروپا از تصمیم ترکیه برای لغو محدودیت های ورود مهاجران متعجب نیست

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ژان آسلبورن در مصاحبه با اسپوتنیک در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه اروپا از این تصمیم ترکیه شگفت زده است، جواب منفی داد اما اضافه کرد که وی مطابق اطلاعات خود تایید قطعی از این واقعیت ندارد.

سخنان آسلبورن پس از ملاقات با سرگئی لاورف وزیر امورخارجه روسیه در مسکو، در یک کنفرانس خبری مطرح شد.

یونان به دنبال انتشار اخباری مبنی بر گشوده شدن مرزهای ترکیه برای ورود مهاجران به اروپا، تقویت مرزهای زمینی و دریایی خود در برابر هجوم مهاجران را تشدید کرد.

یک مقام دولت یونان در مصاحبه با رویترز با اعلام تقویت مرزهای زمینی و دریایی برای مقابله با هجوم مهاجران گفت: آتن در این زمینه با اتحادیه اروپا و ناتو در تماس است.

پس از آنکه ترکیه مرزهای خود را به سوی اروپا را باز کرد صدها مهاجر برای ورود به حوزه اروپا شبانه به مرز ترکیه با یونان هجوم آورده اند.

با اعلام ترکیه در خصوص مانع نشدن ورود پناهجویان سوریه به اروپا، گروهی از مهاجران در شمال غربی ترکیه به سمت مرز خود با یونان هجوم آوردند.

به گزارش رسانه های داخلی ترکیه، حدود 300 مهاجر از جمله زنان و بچه ها در این گروه قرار دارند که از نیمه شب به سمت مرز در استان ادرنه ترکیه آغاز به حرکت هستند.

براساس گزارش ها، مهاجران سوری، ایرانی و عراقی از جمله افراد گروه هستند.

مقامات ترک اعلام کردند که نیروهای امنیتی مانع عبور مهاجران از جمله از سوریه و کشورهای دیگری مانند افغانستان و ایران نخواهند شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 833

به "خبرنگاران اتحادیه اروپا از تصمیم ترکیه برای لغو محدودیت های ورود مهاجران متعجب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اروپا از تصمیم ترکیه برای لغو محدودیت های ورود مهاجران متعجب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید