حمایت سعودی از فرانسه در جنگ علیه اسلام، نقش پشت پرده ریاض

به گزارش ایپتن، خبرنگاران، گروه بین الملل - رامین حسین آبادیان: اهانت وقیحانه فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در روزهای اخیر جنجال فراوانی را به ویژه در سطح کشورهای دنیا اسلام به پا کرد. ماجرا از آنجا شروع شد که کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) به صورت گسترده در فرانسه منتشر شد.

حمایت سعودی از فرانسه در جنگ علیه اسلام، نقش پشت پرده ریاض

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این اقدام موهن و ضد دینی دولت فرانسه به ریاست امانوئل ماکرون در حالی است که وی پیشتر اظهارات اسلام ستیزانه ای را مطرح نموده بود. بنابراین، پُر واضح است که انتشار گسترده کاریکاتورهای موهن نتیجه همین اظهارات خصمانه علیه اسلام و مسلمانان بوده است.

اقدام موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حتی به صورت رسمی و علنی مورد حمایت رئیس جمهور فرانسه نهاده شد و او اظهار داشت که کشورش دست از چنین اقدامی برنخواهد داشت. رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به خشم دنیا اسلام از انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) گفت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمام تفاوت ها احترام می گذاریم!

وی همچنین در سخنانی دیگر مدعی شد: ما اظهاراتی از روی انزجار و تنفر را نمی پذیریم و از گفت وگویی منطقی دفاع می کنیم. ما همیشه در سمت کرامت انسانی و ارزش های دنیای خواهیم بود!

اقدام موهن فرانسه علیه پیامبر اسلام (ص) واکنش های متعددی را در سراسر دنیا اسلام به دنبال داشت. کشورهای اسلامی جملگی اقدام پاریس را به شدت محکوم کردند. در این میان، به نظر می رسد که عربستان سعودی با ایفای نقشی مرموز، از مقامات فرانسه و در رأس آنها امانوئل ماکرون در جنگ علیه اسلام حمایت نموده است. نقش مرموز ریاض در حمایت از جنگ فرانسه علیه اسلام بیشتر زمانی آشکار می گردد که نگاهی هرچند گذرا به اظهارات محمد بن عبدالکریم العیسی مشاور امور دینیِ بن سلمان بیندازیم.

محمد بن عبدالکریم العیسی مشاور امور دینیِ ولیعهد سعودی

در همین ارتباط، محمد بن عبدالکریم العیسی مشاور امور دینیِ بن سلمان در سخنانی به حمایت از فرانسه پرداخته است. وی از مسلمانان مقیم کشورهای غربی خواسته است تا به قوانین دولت های این کشورها احترام بگذارند یا اینکه این کشورها را ترک نمایند! مروری بر مواضع پیشین مشاور امور دینی محمد بن سلمان نشان می دهد که وی پیشتر نیز از اقدامات اسلام ستیزانه ماکرون حمایت نموده است.

به همین دلیل، العیسی پیشتر اعلام نموده بود که با ورود ائمه جماعت از خارج به فرانسه مخالف است و طرح رئیس جمهور این کشور برای اعمال محدودیت بر سخنرانی ها در مساجد را مناسب می داند. اقدامات این مقام سعودی آنجا بیش از پیش قابل تأمل است که چندی پیش برای گرامی داشت یاد قربانیان هولوکاست از اردوگاه آشوویتس بازدید کرد. بعضی رسانه ها نیز فاش کردند که او یک سال قبل هم می خواست از مقر نشریه شارلی ابدو دیدن کند.

بر اساس آنچه که گفته شد، مواضع عربستان سعودی در مورد مواجهه با اسلام با مواضع امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه همخوانی دارد؛ به گونه ای که به نظر می رسد عربستان سعودی در پشت پرده یکی از طراحان اصلی جنگ علیه اسلام در اروپا به شمار می رود. همخوانی مواضع عربستان با مواضع فرانسه در جنگ علیه اسلام پس از ملاقات محبت آمیز مقام سعودی با یکی از مقامات پاریس آشکارتر شد.

ملاقات امیر منطقه مکه مکرمه با سفیر فرانسه پس از توهین به پیامبر (ص)

در همین ارتباط، پس از اهانت وقیحانه فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) بود که خالد الفیصل امیر منطقه مکه مکرمه با لودویک بوی سفیر فرانسه در عربستان ملاقات کرد. رسانه های سعودی اظهار داشتند که در این ملاقات صحبت های محبت آمیز میان دو طرف رد و بدل شده است. بر این اساس، کاملاً واضح است که عربستان سعودی نمی تواند با اهانت های اخیر پاریس به ساحت پیامبر اسلام (ص) بی ارتباط باشد.

مسأله دیگری که در این زمینه حائز اهمیت به نظر می رسد، اقدام شبکه سعودی العربیه در توجیه اهانت فرانسه به ساحت پیامبر اسلام (ص) است. این شبکه در کمال وقاحت مدعی شد که اقدامات ضد اسلامی ماکرون در حمایت از مسلمانان فرانسه در برابر افراط گرایی صورت گرفته است! در واقع، این شبکه سعودی با هدف انحراف افکار عمومی از واقعیت های اهانت فرانسه به اسلام و مسلمانان، به توجیه تحرکات ضد اسلامی پاریس متوسل شده است.

تمامی اظهارات مقامات سعودی و نیز تحرکات آنها حاکی از آن است که ریاض با ایفای نقشی مرموز به حمایت از اهانت فرانسه به پیامبر اسلام (ص) پرداخته است و درست در همان راستا اسلام ستیزانه ای که پاریس گام نهاده، قدم برمی دارد. ناگفته پیداست که حمایت پشت پرده عربستان سعودی از فرانسه در جنگ علیه اسلام نشأت گرفته از ایدئولوژی وهابیتی است که خاندان آل سعود از مدت ها پیش آن را ترویج می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1261

به "حمایت سعودی از فرانسه در جنگ علیه اسلام، نقش پشت پرده ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سعودی از فرانسه در جنگ علیه اسلام، نقش پشت پرده ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید