فراوری غذای حاوی آرتمیا برای آبزیان از واردات جلوگیری کرد

به گزارش ایپتن، علی صادقی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده غذای کنسانتره حاوی آرتمیا در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این محصول جز اقلام وارداتی بوده، گفت: از این رو در صدد برآمدیم تا این مواد غذایی مهم ابزیان را به فراوری برسانیم.

فراوری غذای حاوی آرتمیا برای آبزیان از واردات جلوگیری کرد

وی بیان نمود: غذای کنسانتره حاوی آرتمیا (گرانول آرتمیا) یکی از مهم ترین فرآورده های آرتمیا است که برای تغذیه انواع مولدین لارو ماهیان زینتی و همچنین ماهیان خاویاری مورد استفاده قرار می گیرد. ماده اولیه اصلی این محصول بیومس آرتمیا است.

وی با بیان اینکه گرانول آرتمیا قدرت ماندگاری بالایی در آب دارد، گفت: افزایش قابل توجه تخم ریزی ماهیان مولد آکواریومی و افزایش درصد زنده ماندن نوزادان این ماهیان از دیگر ویژگی های این محصول به شمار می رود.

صادقی در خصوص فرآیند فراوری این محصول گفت: ابتدا بیومس آرتمیا به عنوان ماده اولیه آن تکثیر و پرورش داده می گردد تا به ناپلی آرتمیا تبدیل شوند. پس از آن، ناپلی آرتمیا به استخرها انتقال داده می گردد. دوره رسیدن ناپلی ها به بلوغ بسته به دما و غذای مصرفی 30 تا 35 روز است و بعد از این مدت ناپلی آرتمیا عظیم شده و تبدیل به بیومس می گردد.

وی ادامه داد: پس از مرحله صید و آبگیری، آرتمیا وارد فریزر شده و به مدت یک روز در آنجا نگهداری می گردد. سپس به دستگاه خشک کن جهت فراوری خمیر آرتمیا منتقل شده و با گرد کردن آن گرانول آرتمیا به دست می آید.

صادقی ادامه داد: فراوری و تکثیر پایدار بیومس آرتمیا و نحوه کار با دستگاه خشک کن و رسیدن به شرایط درست و دقیق از نظر دما، فشار و مدت زمان نگهداری، دانش فنی فراوری محصول به شمار می رود. این دانش فنی با انجام فرآیندهای تحقیق و توسعه و همچنین با انجام آزمایشات بسیار توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت در خصوص مزیت این محصول نسبت به محصولات رقبای داخلی و خارجی گفت: تعداد اندکی از فراوریکنندگان داخلی به فراوری این محصول مشغول بوده و عمده متقاضیان این محصول نیز واحدهای پرورش آبزیان هستند.

وی اضافه نمود: نمونه های مشابه وارداتی این محصول، دارای قیمت بالایی هستند و با توجه به تشابه کیفیت این محصول با نمونه های وارداتی سهم فروش بیشتری را از بازار به دست آورده ایم.

صادقی چشم انداز آینده این شرکت را فراوری محصولات متنوع گفت و گفت: در گذشته دستگاه فراوری غذا را نداشتیم و برون سپاری می کردیم که به هزینه های ما اضافه نموده می شد به همین منظور در نظر داریم تا با دریافت تسهیلات از پارک علم و فناوری گلستان به میزان 80 میلیون تومان، دستگاه مورد نظر را خریداری کنیم. علاوه بر آن فراوری غذاهای جدید در دستور کار واحد تحقیق و توسعه ما قرار گرفته است و به زودی محصولات متنوع با قیمت کمتر فراوری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1093

به "فراوری غذای حاوی آرتمیا برای آبزیان از واردات جلوگیری کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فراوری غذای حاوی آرتمیا برای آبزیان از واردات جلوگیری کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری غذای حاوی آرتمیا برای آبزیان از واردات جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید