کوشش محافظه کاران انگلیس برای برکناری ترزا می در جریان مذاکرات برگزیت

به گزارش ایپتن، نشریات انگلیسی از کوشش محافظه کاران انگلیسی برای برکناری ترزا می به عنوان راه حلی برای خروج از بن بست برگزیت خبر داده اند.

کوشش محافظه کاران انگلیس برای برکناری ترزا می در جریان مذاکرات برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس آنسایگر سوئیس، ترزا می، نخست وزیر انگلیس احتمالاً زودتر از حد انتظار باید در معرض یک رأی عدم اعتماد جدید در حزب خود قرار گیرد.

روزنامه تلگراف روز سه شنبه در گزارشی نوشت که هم حزبی های ترزا می وی را تحت فشار قرار داده اند و احتمالاً وی در 12 ژوئن از مسئولیت خود برکنار خواهد شد، اگر به زودی تاریخی را برای کناره گیری خود انتخاب نکند.

در واقع بر اساس قواعد حزب محافظه کار انگلیس تا انتها امسال میلادی هیچ درخواستی برای رأی عدم اعتماد علیه ترزا می نباید ارائه گردد؛ چراکه اولین کوشش در این راستا در دسامبر گذشته باخت. البته به گزارش تلگراف کمیته مسئول این حزب تصمیم گرفته است که قواعد حزبی را در صورت لزوم تغییر دهد.

بر اساس این گزارش رأی عدم اعتماد علیه ترزا می احتمالاً در اواسط ژوئن برگزار خواهد شد.

ترزا می قبل از ظهر امروز اولین نشست کابینه در لندن بعد از تعطیلات جشن پاک را برگزار کرد. وی تحت فشار واقع شده است تا توافق برگزیت خود را قبل از برگزاری انتخابات مجلسی اروپا که از 23 تا 26 ماه می برگزار می گردد یک بار دیگر در مجلس به رأی بگذارد تا شاید بتواند از مشارکت انگلیس در انتخابات اروپا جلوگیری کند.

بعد از ظهر امروز همچنین مذاکرات مجدد با اپوزیسیون در حزب کارگر درباره راهکاری برای خروج از بن بست برگزیت شروع خواهد شد. البته شانس دستیابی به موفقیت در این راستا بسیار کم است.

به گزارش دیلی میل، نایجل اوانس از نمایندگان محافظه کار انگلیس از می درخواست نموده که هرچه سریع تر از سمت نخست وزیری کناره گیری کند. به گفته وی تنها یک رهبری تازه برای حزب محافظه کار می تواند ما را از این بن بست برگزیت خارج کند.

وی اضافه نمود: اگر همین امروز(سه شنبه) یک چنین اعلام کناره گیری از طرف ترزا می ارائه گردد، ما می توانیم بلافاصله این روند را شروع کنیم.

چندی پیش 27 عضو اتحادیه اروپا در این باره با هم توافق کردند که تاریخ برگزیت برای دومین بار به تعویق افتاده و تا 31 اکتبر به انگلیس برای خروج از این اتحادیه زمان داده گردد. البته بر اساس توافقات اجرا شده یک برگزیت زودتر از این موعد هم امکان پذیر است، اگر عرصه سیاسی انگلیس درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا توافق کند.

مجلس انگلیس تا به حال دو بار توافق برگزیت اجرا شده با بروکسل را رد نموده است.

ابتدا قرار بود انگلیس در تاریخ 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند و بعد از آن 12 آوریل برای این برگزیت در نظر گرفته شد و بعد از آن هم تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به تعویق افتاد.

سیاستمداران انگلیسی تا به حال نتوانسته اند درباره یک راه منظم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافقی دست یابند. اکثر سیاستمداران در انگلیس و بروکسل هم از یک برگزیت سخت بدون توافق با اتحادیه اروپا می ترسند. مذاکرات تاکنون دولت انگلیس با اپوزیسیون هم به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 206

به "کوشش محافظه کاران انگلیس برای برکناری ترزا می در جریان مذاکرات برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش محافظه کاران انگلیس برای برکناری ترزا می در جریان مذاکرات برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید