تشکیل 294 پرونده جرائم اقتصادی در سال 1399

به گزارش ایپتن، خبرگزاری خبرنگاران-فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقیگفت؛ از اول سال جاری تا امروز 294 پرونده درحوزه جرائم اقتصادی در آذربایجانشرقی تشکیل یافته است .

تشکیل 294 پرونده جرائم اقتصادی در سال 1399

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛سردار سرتیپ حسین عبدی در نشست مطبوعاتی اضافه کرد:درامسال درحوزه جرائم اقتصادی پفراینده های متعددی شکل گرفته که می توان گفت؛ اخلال در نظام اقتصادی، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی، پولشویی ، اختلاس، ارتشا، تبانی در معاملات دولتی ،تعدی به اموال دولتی، فرار اقتصادیاتی، زمین خواری، احتکار و ربا خواری و کلاهبرداری ملکی از جمله آنهاست و 294 پفراینده در این اثنا تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در مورد مبارزه با قاچاق کالا خاطر نشان شد:با تلاش شبانه روزی همکاران ما امسال 159 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده که آین آمار نشان از رشد 20 درصدی از لحاظ ارزش ریالی کالاهای کشف شده می باشد که حائز اهمیت است .

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در مورد قاچاق مواد معدنی گفت : مسائل قاچاق ودستبرد به مواد معدنی ناشی از عدم نظارت کافی و دقیق است که این عدم نظارت بیشتر به طلای اندریان که در اختیار بخش خصوصی می باشد شامل می شود .

این مقام ارشد پلیس در آذربایجانشرقی اضافه کرد ؛ برداشت غیر مجاز از معادن طلای اندریان به خاطر عدم رعایت موارد بازدارندگی ادامه دارد و هر روز در این ارتباط دستگیری داریم و پفراینده های متعددی به مراجع قضایی معرفی و ارایه شده است.

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقیدرارتباط با تخئطی از قانون درمورد صنوف استان اظهار کرد: درامسال بیش از2 هزار و 388 واحد صنفی به علت رعایت نکردن شیوه نامه و پروتکل های کرونایی پلمب شده است.

سردار عبدی همچنین شرح داد؛ 82درصد کلاهبرداری های آذربایجان شرقی کشف شده و 159 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده که 28 درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان می دهد

وی در ارتباط با بحث سرقت هم شرح داد : آذربایجانشرقی به لحاظ وقوع سرقت در کشور و به نسبت جمعیت در جایگاه ویژه ای قرادر دارد و در بیست و هشتمین جایگاه در بین استان ها می باشد .

فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی آمار سارقین را این چنین برشمرد و گفت؛ 77درصد سارقان معتاد بوده و در مجموع 42.3 درصد سرقت هایی که در آذربایجان شرقی به وقوع پیوسته در حوزه سرقت خودرو، قطعات و پلاک خودرو بوده و 6 مورد سرقت مسلحانه نیز به وقع پیوسته که در نهایت سارقین مسلح دستگیر شده اند.

سردار عبدی اشاره ای نیز به محدودیت های کرونایی در مورد تردد شبانه خودروها در این استان کرد و افز.ود: طبق روال چند ماه قبل این فرایند به قوت خود باقی هست و در شهرهایی که در رده گروه آبی و زرد قرار دارند ورود خروج خودروها با پلاک های غیر بومی محدویت ندارد .

وی در مورد نحوه برخورد با هنجار شکنی خودروها در شرایط کرونایی تاکید کرد : تا کنون برای 112 هزار و 244 خودرو در مورد محدودیت های کرونایی در استان اعمال قانون شده و به بیش از 54 هزار خودرو پیامک اخطار و تذکرات لازم ارسال شده است .

سردار عبدی در مورد برنامه های چهارشنبه سوری نیز اذعان کرد : ما هیچ مخالفتی با شادی مردم نداریم و از مردم می خواهیم آتشی که روشن می کنند خود بتوانند خاموش کنند و دامنگیر دیگران نباشد و از مواد محترقه که باعث مصدوم و فوت افراد می شود و خانواده ها را بیچاره می نمایدخودداری کنند.

وی در خاتمه خبر از آماده باش پلیس در ایام تعطیلات نوروزی دادو گفت:حضور گسترده پلیس در جامعه ضامن برقراری امنیت و پیشگیری از حضور و اقدام سارقین است و این حضور عرصه را بر سارقین تنگ نموده و ما نیز اجازه جلوس به کسانی که به فکر مخدوش نمودن امنیت مردم هستند را نخواهیم داد .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1538

به "تشکیل 294 پرونده جرائم اقتصادی در سال 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 294 پرونده جرائم اقتصادی در سال 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید