تست PCR می تواند اُمیکرون را تشخیص دهد

به گزارش ایپتن، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: تست های PCR از قابلیت تشخیص سویه اُمیکرون برخوردارند و مطالعاتی در مورد روش های تشخیصی دیگر در حال انجام است.

تست PCR می تواند اُمیکرون را تشخیص دهد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (یکشنبه) گفت: در حالیکه تست های PCR می توانند عفونت ناشی از سویه اُمیکرون را تشخیص دهند، مطالعاتی در حال انجام است تا مشخص شود آیا سویه نگران کننده کووید-19 بر سایر انواع تست ها تاثیر دارد یا خیر.

سازمان جهانی بهداشت در به روز رسانی اطلاعات موجود درباره سویه نو کروناویروس گفت: تست های PCR که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، همچنان برای تشخیص سویه های کروناویروس از جمله عفونت ناشی از اُمیکرون به کار گرفته می شود. همچنین مطالعاتی در حال انجام است تا مشخص شود آیا این سویه تاثیری بر انواع دیگر آزمایش ها از جمله تست های تشخیص سریع آنتی ژن دارد یا خیر.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اُمیکرون را سویه نگران کننده کروناویروس معرفی کرد که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در برخی از کشور ها شناسایی شده و کشور ها اقدام به اعمال محدودیت در مرز های ورودی کرده اند، زیرا به گفته رئیس اتحادیه اروپا، دولت ها برای کسب اطلاعات در مورد این سویه زمان کافی ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1906

به "تست PCR می تواند اُمیکرون را تشخیص دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست PCR می تواند اُمیکرون را تشخیص دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید