تداوم نگرانی درباره بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، محمد ابراهیم نماینده استان نینوا در مجلس عراق در سخنانی گفت: در سنجار نگرانی هایی بابت سکوت دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق در قبال تداوم نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه وجود دارد.

تداوم نگرانی درباره بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

وی با اشاره به اینکه دولت های بغداد و اربیل نسبت به تعدی ها و تهدیدهای ترکیه در رابطه با سنجار حرکتی نداشته اند، اضافه کرد: عدم صدور بیانیه رسمی و عدم اعتراض به اقدامات ترکیه در بمباران مناطقی در شمال عراق، نگران کننده است.

نماینده مجلس عراق اظهار داشت: وزارت خارجه عراق باید نزد اتحادیه عرب و شورای امنیت شکایت کند تا جلوی اقدامات ترکیه علیه عراق گرفته گردد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چندی قبل، مقر (پ. ک. ک) در عراق را به حمله ناگهانی شبانه تهدید کرد. اردوغان طی گفت وگوی کوتاه با رسانه ها بعد از نماز آدینه، گفت: ترکیه همواره آماده اجرای عملیات های مشترک با عراق علیه پ. ک. ک بوده ولی ما نمی توانیم زمان چنین عملیات هایی را علناََ اعلام کنیم. من همواره وعده داده ام، ممکن است یک شب ناگهان حمله کنیم.

مناسبات دو کشور شاهد یک دوره شدید تنش در روابط، در نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق تحت عنوان چنگال عقاب و پنجه ببر و سپس آرامش عمومی بعد از امضای توافقنامه سنجار در 18 مهرماه 99 بوده است.

ترکیه در سال میلادی گذشته دو عملیات گسترده با نام پنجه عقاب و پنجه ببر را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ ک ک شروع کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی روبرو شد، اما آنکارا بی توجه به این اعتراض ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1523

به "تداوم نگرانی درباره بمباران شمال عراق از سوی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم نگرانی درباره بمباران شمال عراق از سوی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید