تازه ترین افشاگری بولتون علیه دونالد ترامپ

به گزارش ایپتن، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که در سال 2019 ترامپ دستور داده بود تا سفیر وقت انگلیس در این کشور را در پی انتشار یادداشت هایش اخراج نمایند.

تازه ترین افشاگری بولتون علیه دونالد ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در گفت وگویی با روزنامه تلگراف گفت: یادداشت هایی که از سر کیم داروچ، سفیر وقت انگلیس در آمریکا فاش شدند نشان دادند که او اظهارات تحقیرآمیزی درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مطرح نموده است.

بولتون ادامه داد: آن روزی که یادداشت ها منتشر شدند ترامپ، من را فراخواند و گفت که به داروچ بگویید باید از آمریکا برود. من به سر مارک سدویل، از مقام های ارشد دولت انگلیس تلفن کردم. درباره آن یادداشت ها همه در انگلیس اطلاع داشتند چون رسانه ها آن را منتشر نموده بودند. من به او گفتم که نتیجه این شرایط خوب نخواهد بود و شما باید سفیر را از آمریکا ببرید.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، به سدویل گفته که انگلیس و آمریکا در نقطه ای قرار دارند که اوضاع را بدتر می نماید مگر آنکه لندن تصمیم بگیرد چطور باید سفیر را از آمریکا خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، دستور ترامپ برای اخراج سفیر انگلیس در ایالات متحده پس از آن صادر شد که روزنامه دیلی میل بخش هایی از یادداشت های محرمانه وی را در اوایل ژوئیه 2019 منتشر کرد که در آنها این سفیر کاخ سفید را یک دستگاه منحصر به فرد ناکارآمد توصیف نموده و هشدار داده بود که دوران ترامپ با بی اعتباری و بی آبرویی انتها می یابد. سر داروچ همچنین ترامپ را یک رئیس جمهور بی منطق، متزلزل و ناتوان توصیف نموده بود.

داروچ پس از آن استعفا کرد که ترامپ در 9 ژوئیه 2019 در توییتی وی را فردی حواس پرت و یک مرد بسیار احمق خواند.

رسانه ها مدعی شدند، داروچ به این دلیل استعفا کرد که بوریس جانسون که در آن موقع وزیر خارجه دولت ترزا می، نخست وزیر بود از وی حمایت نکرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1190

به "تازه ترین افشاگری بولتون علیه دونالد ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین افشاگری بولتون علیه دونالد ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید