انگلیس یازده مقام روسیه، ونزوئلا، پاکستان و گامبیا را تحریم کرد

به گزارش ایپتن، همزمان با سالگرد تصویب اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از تحریم 11 سیاستمدار و مقام بلند پایه روسیه، ونزوئلا، پاکستان و گامبیا به دلیل آنچه دخالت این افراد در نقض حقوق بشر نامید اطلاع داد.

انگلیس یازده مقام روسیه، ونزوئلا، پاکستان و گامبیا را تحریم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به این ترتیب دارایی افراد یادشده در انگلیس مسدود و از مسافرت به این کشور منع خواهند شد.

این برای سومین بار از تیر ماه گذشته است که دولت انگلیس پس از تصویب قانون شبیه به مگنیتسکی آمریکا، اشخاص حقوقی و حقیقی را در فهرست تحریم های خود قرار می دهد.

سنای آمریکا در سال 2012 لایحه ای در مورد همکاری های تجاری با روسیه، موسوم به قانون مگنیتسکی را تصویب کرد که به موجب آن تحریم هایی علیه بعضی مقامات روسیه که از نظر امریکا متهم به نقض حقوق بشر هستند، در نظر گرفته است.

آمریکا در سال های اخیر از این قانون به عنوان ابزاری برای بعضی مقامات عالی روسیه استفاده کرد و مانع سفر آنها به آمریکا شد.

در همین حال دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس توضیح داد: تحریم های امروز پیغام روشنی را به ناقضان حقوق بشر می فرستد که ما از ان ها حساب خواهیم کشید.

وزیر خارجه انگلیس بدون اشاره به تبعات سیاست های جنگ طلبانه و تداوم مشارکت این کشور در جنگ ائتلاف متجاوز سعودی در یمن مدعی دفاع از حقوق بشر و حاکمیت قانون در دنیا شد.

انگلیس از زمان شروع جنگ یمن که علاوه بر آمار بالای تلفات، ده ها هزار زخمی و ویرانی در این کشور مسلمان به جای گذاشته، مجوز فروش حدود پنج میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر نموده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.

این کشور تیرماه گذشته شماری از مقام های سعودی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم اما یک روز بعد گفت که فروش تسلیحات نظامی به عربستان را - به رغم حکم دادگاه - از سر می گیرد.

دیوان کیفری بین المللی هم دیروز با انتشار گزارشی درباره جنایات جنگی سربازان انگلیسی در عراق، نظارت فرماندهان این کشور را برای جلوگیری از وقوع چنین جرائمی، زیر سوال برد.

در این گزارش آمده است که مبنای معقولی وجود دارد که معتقد باشد انواع مختلف سوء رفتار توسط اعضای نیروهای مسلح انگلیس علیه غیرنظامیان عراقی در بازداشت، صورت گرفته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1376

به "انگلیس یازده مقام روسیه، ونزوئلا، پاکستان و گامبیا را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس یازده مقام روسیه، ونزوئلا، پاکستان و گامبیا را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید