انگلیس تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را آنالیز می نماید

به گزارش ایپتن، یک رسانه انگلیسی اعلام نمود که لندن در حال آنالیز اعمال تحریم علیه رئیس کل بانک مرکزی لبنان است.

انگلیس تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را آنالیز می نماید

خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع مطلع خاطرنشان کرد که آژانس ملی جرایم انگلیس در حال آنالیز گزارشی است که توسط یک مؤسسه حقوقی در لندن به این آژانس ارسال شده که ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی لبنان و بعضی شریکانش را به پولشویی و فساد متهم نموده است.

در این گزارش 76 صفحه ای به وجود دارایی ها، شرکت ها و ابزارهای سرمایه گذاری در انگلیس به ارزش صدها میلیون پوند اشاره و ادعا شده است که سلامه، بعضی از افراد خانواده و اشخاص مرتبط با وی سالها از آنها برای انتقال پول به خارج از لبنان استفاده نموده اند.

در مقابل ریاض سلامه که از سال 1993 رئیس کل بانک مرکزی لبنان است به رویترز گفت که یک نسخه از این گزارش را مطالعه نموده و ادعاهای مطرح شده در آن اشتباه و بی پایه و اساس است.

وی همچنین این گزارش را بخشی از کمپین تخریب وجهه خود خواند.

رویترز به نقل از دو منبع گزارش داد که مؤسسه حقوقی Guernica 37 در لندن گزارش فوق را اواخر سال گذشته میلادی به پلیس انگلیس ارائه داده است

طبق گفته این دو منبع، این گزارش که به نمایندگی از گروهی از شخصیت های جامعه مدنی لبنان در خارج از کشور تهیه شده است سپس به آژانس ملی جرایم انگلیس منتقل شده است.

در همین حال، سخنگوی آژانس ملی جرایم انگلیس در این باره توضیح داد: می توانیم تأیید کنیم که ما این گزارش را دریافت نموده ایم اما ما در موضعی قرار نداریم که اجازه ارائه جزئیات بیشتر درباره آن را داشته باشیم.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز 15 اسفند به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که مقام ات دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا عملاً درباره احتمال انجام اقدامات هماهنگ با همتایان اروپایی خود در راستای تحریم ریاض سلامه، که نزدیک به 28 سال ریاست پولی در لبنان را برعهده داشته است، گفت وگو کردند.

معترضان در لبنان که به مرحله فروپاشی اقتصادی، اقتصادی و معیشتی رسیده است، سیاست مداران و دولت را متهم به فساد و بی توجهی به بحران های بی شمار این کشور می نمایند.

معترضان همچنین ریاض سلامه 70 ساله را به در پیش دریافت سیاست اقتصادی شکست خورده متهم می نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1560

به "انگلیس تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تحریم رئیس بانک مرکزی لبنان را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید