انگلیس باز هم روسیه را به حمله به ناوالنی متهم کرد

به گزارش ایپتن، وزیر خارجه انگلیس بار دیگر ادعاها درباره نقش مسکو در بیماری یک منتقد دولت روسیه را تکرار کرد.

انگلیس باز هم روسیه را به حمله به ناوالنی متهم کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه بار دیگر دستگاه های اطلاعاتی روسیه را به نقش آفرینی در بیماری آلکسی ناوالنی، از منتقدان سرشناس دولت روسیه متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس که به واشنگتن سفر کرده ادعا کرد تقریباْ محرز شده که دستگاه های اطلاعاتی روسیه با یک سلاح شیمیایی به نام نویچاک به ناوالنی حمله کرده و او را مسموم کرده اند.

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور است که یکی از سران تظاهرات های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال های 2011 و 2012 بود.

او روز 20 اوت هنگام پرواز از شهر تومسک در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر امسک به بیمارستانی در این شهر منتقل شد. او چند روز بعد به بیمارستانی در برلین منتقل شد.

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز 12 شهریور (2 سپتامبر) گفت یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می دهند آلکسی ناوالنی 44 ساله توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

مسکو این اتهامات را رد کرده و گفته حیرت آور است که برلین قبل از تماس مستقیم با روسیه مسئله را با اتحادیه اروپا، ناتو و طرف های ثالث در میان گذاشته است.

چند روز پیش بیمارستانی که ناوالنی در آن بستری است گفت که او بهبود پیدا کرده، اما هنوز برای اظهارنظر درباره اینکه بیماری اش چه آثاری بر بدنش به جا خواهد گذاشت، زود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1206

به "انگلیس باز هم روسیه را به حمله به ناوالنی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس باز هم روسیه را به حمله به ناوالنی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید