امید هنرمندان صنایع دستی به تدبیر رییس جمهور است

به گزارش ایپتن، دبیر شورای عالی تشکل های غیردولتی صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در نامه ای به حسن روحانی - رئیس جمهور - خواهان توجه به بعضی نکات در انتخاب رئیس بعدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.

امید هنرمندان صنایع دستی به تدبیر رییس جمهور است

به گزارش خبرنگاران، حسین بختیاری - دبیر شورای عالی تشکل های غیردولتی صنایع دستی - در این نامه که در اختیار خبرنگاران نیز قرار گرفته، آورده است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهور

با تقدیم سلام و احترام

همان گونه که مستحضرید عرصه فرهنگ معین کننده ترین ویژگی ایران اسلامی است و همیشه از آن به مثابه مزیت اصلی کشور یاد می شود و حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مهم ترین بخش های فرهنگی کشور و کلید حل بسیاری از مسائل و چالش هایی چون اشتغال و رشد مالی در آن نهفته است. مقوله ای که در دنیای امروز، کشورها برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسیاری درخصوص رشد آن نموده اند و بحمدالله کوشش های اجرا شده در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت تدبیر و امید موثر و کارساز بوده و زحمات آقایان دکتر محمدعلی نجفی و دکتر مسعود سلطانی فر ریاست و نیز مجموعه معاونین این سازمان، شایسته تقدیر و تشکر است.

با عنایت به تغییرات احتمالی در مدیریت این سازمان، اشاره به بعضی نکات برای استمرار برنامه ها و رشد فعالیت های آن ضروری به نظر می رسد. ریاست این سازمان فرهنگی می بایست با رعایت اعتدال در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مدیریت بپردازد و از داشتن رویکرد بخشی نگری پرهیز کند، چراکه تنها در این شرایط می توان ظرفیت های بزرگ نهفته در آن را به فعالیت رساند و این که داشتن آگاهی و شناخت کافی نسبت به ماهیت این سازمان و فعالیت های اجرایی آن، امری مهم و معین کننده است که ریاست جدید این سازمان می بایست واجد این خصوصیت باشد.

تردیدی نیست که عرصه صنایع دستی به سبب داشتن ظرفیت های مالی و اشتغال زایی عظیم در تحقق اقتصاد مقاومتی معین کننده است و در معرفی و احیای هویت اسلامی ایرانی این مرز و بوم، فرصت ارزنده ای است که در صورت حمایت و توجه لازم خواهد توانست جایگاهی مهم در توسعه کشور عهده دار باشد. فعالان این حوزه انتظار دارند با تدبیر دولتمردان، زمینه های مناسب و مساعد برای توسعه فعالیت های شان مهیا شود. در سرانجام امید جامعه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی ایران به تدبیر ریاست محترم جمهور است که با توجه به شاخص ها و نه اشخاص و نیز با عنایت به ظرفیت های انسانی موجود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به انتصاب رئیس جدید این سازمان اقدام فرمایید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 790

به "امید هنرمندان صنایع دستی به تدبیر رییس جمهور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید هنرمندان صنایع دستی به تدبیر رییس جمهور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید