افشای فعالیت اطلاعاتی جمهوری آذربایجان در ادلب سوریه با هماهنگی ترکیه

به گزارش ایپتن، مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای میانه مکاتبات محرمانه متعلق به یکی از کشورهای درگیر در بحران سوریه و به طور معین فعالیت های اقتصادی و نظامی آن در ادلب سوریه را فاش کرد.

افشای فعالیت اطلاعاتی جمهوری آذربایجان در ادلب سوریه با هماهنگی ترکیه

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مرکز در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت: اخیراً مکاتبات محرمانه ای را در رابطه با دخالت بعضی از عناصر مهم جمهوری آذربایجان در بحران سوریه از جمله حسین ازیری، افسر و هماهنگ کننده نیروهای ویژه آذربایجان را به دست آوردیم. وی مسؤول اداری و اقتصادی گروه تروریستی لواء المهاجرین والانصار یکی از شاخه های گروه تروریستی هیئت تحریر الشام در سوریه است.

مرکز مطالعاتی مذکور در گزارش خود بیان کرد، ازیری مسؤول اداره امور اداری و اقتصادی این گروه تروریستی است. او مسؤول جریان های اقتصادی و سازماندهی کمپین های جمعی تامین اقتصادی برای جمع آوری یاری های انسانی وارد شده از ترکیه و توزیع آن در سوریه و به طور معین در ادلب است.

در این گزارش آمده است که ازیری عضو نیروهای ویژه جمهوری آذربایجان و مسؤول تامین بودجه نیروهای مسلح روسی زبان در گروه تروریستی هیئت تحریرالشام در ادلب است.

مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای میانه بیان کرد، اطلاعات دقیق جدیدی را درباره نقش جمهوری آذربایجان در تأمین اقتصادی و حمایت از گروه های تروریستی در ادلب سوریه منتشر خواهد نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1679

به "افشای فعالیت اطلاعاتی جمهوری آذربایجان در ادلب سوریه با هماهنگی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای فعالیت اطلاعاتی جمهوری آذربایجان در ادلب سوریه با هماهنگی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید