اسپانیا و ایتالیا، رتبه های برتر اجرای قرنطینه کرونا

به گزارش ایپتن، طبق اطلاعات شرکت گوگل درخصوص میزان تردد افراد در 131 کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه اعلام نموده اند، شهروندان اسپانیا و ایتالیا با بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا، با به حداقل رساندن جابجایی های درون شهری، اهتمام خود نسبت به حفظ قرنطینه خانگی را نشان دادند.

اسپانیا و ایتالیا، رتبه های برتر اجرای قرنطینه کرونا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش روز شنبه ال پائیس، اطلاعات ترسیم شده گوگل از رفت و آمد کاربران نسبت به شرایط جغرافیایی که در بازه زمانی 16 فوریه تا 29 مارس (27 بهمن تا 10 فروردین) ثبت شده است، نشان از توقف کامل فعالیت ها در کشورهای ایتالیا و اسپانیا دارد.

نمودار های منتشر شده گوگل حاکی از عدم رفت و آمد شهروندان به مراکز تفریحی همچون پارک ها، سواحل و مراکز خرید لوازم غیرضروری در دوره معین شده است.

بر اساس این آمار در هفته ابتدایی اعلام شرایط هشدار در کشور اسپانیا و نگرانی مردم از کمبود موادغذایی و بهداشتی، افزایش 76 درصدی مراجعه مردم به فروشگاه های موادغذایی و داروخانه ها مشهود است.

دولت اسپانیا در تاریخ 30 مارس (11 فروردین) ممنوعیت تردد مشاغل غیر ضروری را اعلام نمود؛ این در حالی است که پیش از این تاریخ، کاهش 64 درصدی جابجایی مردم برای حضور در محل کار در اطلاعات شرکت گوگل ثبت شده است.

به موجب این طرح، دولت ها می توانند از میزان اثربخشی تدابیر و محدودیت های اعمال شده آگاهی یابند و در تصمیمات آینده با دقت بیشتری عمل نمایند. به عنوان مثال بر اساس اطلاعات ثبت شده از تردد شهروندان کشور انگلیس، تفاوت چشمگیر سطح فعالیت ها پیش از 18 مارس و پس از آن به دنبال دستور دولت بوریس جانسون مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی و اعلام قرنطینه خانگی در 23 مارس، کاملا مشهود است.

اسپانیا که تا پیش از این، پس از ایتالیا وخیم ترین شرایط از نظر ابتلا به ویروس کرونا را داشت، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت این کشور، با 124 هزار و 736 مورد ابتلا و 11 هزار و 744 مورد فوتی، ایتالیا را پشت سر گذاشت و به درگیرترین کشور اروپایی درگیر به کوید-19 تبدیل شد.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت ایتالیا تا به امروز 119 هزار و 827 نفر به این ویروس مبتلا شده و 14هزار و 681 نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 922

به "اسپانیا و ایتالیا، رتبه های برتر اجرای قرنطینه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا و ایتالیا، رتبه های برتر اجرای قرنطینه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید