استقبال کارکنان شهرداری تهران از پویش اهدای پلاسما

به گزارش ایپتن، شهر: از زمان آغاز پویش اهدای پلاسما در شهرداری تهران، تعداد قابل توجهی از بهبود یافتگان ویروس کرونا برای اهدای پلاسمای خود اقدام کردند و بسیاری هم در نوبت اهدا هستند.

استقبال کارکنان شهرداری تهران از پویش اهدای پلاسما

رضا جهانگیری فر، دبیر شورای عالی ارتقای سلامت کارکنان شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، از استقبال کارکنان شهرداری تهران از پویش اهدای پلاسما خبر داد و افزود: از زمان آغاز این پویش، تعداد قابل توجهی از کارکنان شهرداری تهران که جزو بهبود یافتگان ویروس کرونا هستند برای اهدای پلاسما ثبت کردند و تعداد زیادی هم در نوبت هستند.

به گفته او؛ به دلیل محدودیت ظرفیت سازمان انتقال خون که می توانند روزانه تعداد معینی پلاسما اهدا کنند، نوبت دهی اجرا شده است. به طوری که سایت مورد نظر برای دریافت پلاسما، در هر نوبت بیشتر از چهار نفر پذیرش ندارد. همه این موارد در شرایطی است که تعدادی از متقاضیان اهدای پلاسما هنوز شرایط لازم را به دست نیاورده اند، یعنی باید یک بازه زمانی از بهبودی بگذرد و فرد داوطلب مسایل زمینه ای نداشته باشد. متاسفانه برخی از داوطلبان نمی توانند پلاسما اهدا کنند اما استقبال بسیار خوب است و به طور قطع نتیجه خوبی از این پویش حاصل می شود.

معاون درمان اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهردار تهران گفت: شیوه نامه اهدای پلاسما به همه واحدهای شهرداری ابلاغ شده تا مسئولان رفاهی و سلامت در واحدهای مختلف اطلاع رسانی و ثبت نام از کارکنان را انجام دهند و به ما معرفی کنند. پس از آن داوطلبان طی تشریفاتی با خودروهایی به سازمان انتقال خود منتقل می شوند و بدون معطلی و نوبت، پلاسما گرفته می شود و به محل خدمت بازگردانده می شوند.

جهانگیری فر پیشتر در گفتگو با شهر گفته بود: پیش بینی ما این است که از کل کارکنان بهبو یافته حدود یک هزار نفر در این پویش شرکت کنند.

حدود دو ماه پیش که موج دوم کرونا اوج گرفت و با توجه به اینکه واکسنی برای پیشگیری نیست و واکسنی هم وجود ندارد، پلاسما درمانی به عنوان نخستین گزینه به عنوان کمک به چرخه مقابله با این ویروس از سوی شهرداری ارایه شد. در علم پزشکی فرایندی به نام پلاسما درمانی برای یکسری از بیماریها مطرح است که برخی متخصصان معتقدند از این راه برای بهبود کرونا می توان استفاده مفید کرد. 19 مهر امسال بود که در شهرداری تهران هم با توجه به همه این موارد مقرر شد تسهیلات و زیرساخت هایی ایجاد شود تا کارکنانی که بهبود پیدا می کنند به صورت داوطلبانه پلاسمای خود را اهدا کنند. شهرداری تهران نخستین دستگاه در کشور است که فرایند اهدای پلاسما را به صورت سازمانی انجام می دهد.

خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1302

به "استقبال کارکنان شهرداری تهران از پویش اهدای پلاسما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال کارکنان شهرداری تهران از پویش اهدای پلاسما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید