استرالیا: هیچ مدرکی از ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد

به گزارش ایپتن، نخست وزیر استرالیا با رد ادعای آزمایشگاهی بودن ویروس جدید کرونا، خواهان انجام تحقیقات مستقل در این باره شد.

استرالیا: هیچ مدرکی از ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا بامداد امروز (آدینه به وقت ایران) گفت هیچ مدرکی از اینکه ویروس کووید19 در آزمایشگاهی در شهر ووهان واقع در چین ساخته شده، وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، موریسون با بیان اینکه استرالیا هیچ اطلاعاتی که از ایده آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا پشتیبانی کند در اختیار ندارد، شرح داد که برای رفع کردن شک ها در این باره، خواهان اجرای تحقیقات مستقل بین المللی درباره علت طغیان این ویروس و سرایت سریع آن در دنیا شده است.

وی طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا در این باره، گفت: چیزی که در اختیار داریم، نشان نمی دهد که [آزمایشگاه] منبع احتمالی [شیوع ویروس] است. هیچ [اطلاعاتی] نداریم که نشان دهد [آزمایشگاه] منبع آن است، البته شما در این اوضاع نمی توانید هیچ [احتمالی] را رد کنید.

بر این اساس، نخست وزیر استرالیا همچنین اضافه نمود: می دانیم که [شیوع این بیماری] از چین آغاز شد، می دانیم که از ووهان آغاز شد، محتمل ترین سناریو که مطرح شده مربوط به بازارهای فروش مواد غذایی زنده است اما این موضوعی است که باید به طور کامل مورد آنالیز قرار گیرد.

در حالی که روابط چین با استرالیا بعد از درخواست موریسون برای انجام تحقیقات به تیرگی گرویده، اما وی با اصرار بر خواسته خود، گفت: به همین دلیل است که باید بفهمیم چه اتفاقی افتاده است، تا مطمئن شویم بار دیگر قادر خواهیم بود از وقوع فاجعه دنیای این چنینی جلوگیری کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز گفته بود نمی تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می نماید کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 995

به "استرالیا: هیچ مدرکی از ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا: هیچ مدرکی از ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه ووهان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید